GA4 implementatie
Haal alles uit GA4
Het is voor velen nog even wennen sinds de overstap vanuit Universal Analytics. Maar GA4, de nieuwe versie van Google Analytics, heeft veel te bieden!
- Privacy-vriendelijkere tracking
- Volledigere data dankzij machine learning
- Minder afhankelijk van cookies
- Flexibel datamodel
Privacy
Met GA4 i.c.m. serverside tagging kun je de privacy van je gebruikers beter waarborgen.
- Anonimiseren van ip-adressen.
- Filteren van persoonlijke data.
- Dataverzameling via servers in de EU.
- Controle over wat je deelt.
- Serverside-tagging o.b.v. Stape.io
Een goed plan
Bij de implementatie van GA4 starten we met het opstellen van een meetplan. Niet alleen dwingt dit tot kritisch nadenken over wat echt nodig is, het bewaakt ook de consistentie van je datastructuur.
- Welke cijfers heb je nodig?
- Hoe wil je de cijfers gebruiken?
Implementatie
De vereisten uit het meetplan worden vertaald naar een technisch implementatiedocument voor je development team.
Ervaring met tal van platforms, waaronder: Magento2, Shopify, Woocommerce, Shopware, WordPress en SPA frameworks als React, Angular, Vue, Svelte en Next.
- Welke code moet waar geïmplementeerd worden?
- Duidelijke definities van de benodigde variabelen.
- Alles wordt grondig getest.
- De developer ontvangt duidelijke feedback.
Google Tag Manager
Vanuit (server-side) Google Tag Manager worden de cijfers opgeschoond en doorgestuurd naar de juiste plek in GA4.
- Events worden getriggerd.
- Data wordt waar nodig opgeschoond.
- Persoonlijke data wordt geanonimiseerd.
- Data wordt verrijkt.
Betere data. Betere resultaten.
Neem contact op voor meer informatie.
Pim Kitzen
Digital analytics consultant | NUMEO