Over NUMEO

NUMEO

Achtergrond
PK
Door: Pim Kitzen
Digital analytics consultant | NUMEO

Met NUMEO ondersteun ik bedrijven en organisaties op het gebied van digital analytics.

Als digital marketeer aan bureau- en klantzijde hield ik mij altijd het liefst bezig met de cijfers achter de campagnes. Daarom besloot ik 10 jaar geleden om mij hier als digital analytics consultant volledig op te focussen. Vanuit deze rol ondersteun ik nu marketing teams met het inzichtelijk maken van hun online platforms en campagnes. Daarbij werk ik veel samen met andere specialisten en bureaus.

Ik werk met een diversiteit aan tools en technieken. Naast bekende web-analytics tools als Google Tag Manager, Server-side Google Tag Manager en Google Analytics 4 zijn dat ook alternatieve analytics pakketten als Piwik Pro, data warehouses als Big Query of dashboard-oplossingen zoals Looker.

Het belangrijkste uitgangspunt van een goede analytics-implementatie is dat het aansluit op de data-behoefte van de gebruik. Daarom start een traject altijd met een goed doordacht meetplan. Daarna volgt een implementatie met focus op nauwkeurigheid en consistentie. Testen is daarbij ook van groot belang.

Ook is het van belang om rekening te houden met de privacy van de gebruiker. Naast de implementatie van een cookie-consent oplossing, is het een belangrijk uitgangspunt om niet meer data te verzamelen dan noodzakelijk. Het nieuwe Google Analytics 4 (GA4) houdt hier standaard al meer rekening mee en door gebruik te maken van server-side tagging kunnen we nog een stap verder gaan.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier.

Verder met NUMEO

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Laat een bericht achter en ik neem z.s.m. contact met je op.
PK
Pim Kitzen
Digital analytics consultant | NUMEO